Blogger Widgets

8. mája 2012

Roman Bomboš: Do Baku idem len ja a počítač

Dnes Vám prinášame exkluzívny rozhovor s dlhoročným slovenským komentátorom Romanom Bombošom. 3 roky komentoval Eurovíziu z Mlynskej doliny, no tento rok sa presunie trochu na východ, priamo do Baku. Na čo sa teší a kto je jeho favoritom sa dozviete v pripravenom článku.

ESK- Pán Bomboš, v prvom rade Vám chceme v mene nášho blogu aj všetkých čitateľov srdečne zagratulovať k oceneniu Hudobný redaktor roku 2011. Aké ste mali pocity po tomto úspechu?

RB- Veľmi pekne ďakujem. Cenu si vážim z viacerých aspektov – tým najhlavnejším je, že na toto ocenenie nominujú samotní autori a interpreti skladieb. Nie je to ľudové, ale odborné hlasovanie a je od ľudí z brandže. A pikantné je, že prioritne nie som hudobný redaktor, moderujem v rozhlase aj televízii aj iné, ako hudobné veci, ale hudbe venujem dosť veľký priestor, ktorého žiaľ, najmä tá slovenská pôvodná, dostáva v médiách čoraz menej. A vážim si aj to, že som ocenenie prevzal z rúk Petra Lipu, ktorý patrí k legendám a svetovo uznávaným kapacitám.

ESK- Tento rok idete do Baku, budete mať možnosť vychutnať si atmosféru Eurovízie na vlastnej koži. Na čo sa najviac tešíte?

RB- Práve na to, že si zažijem súťaž na vlastnej koži. Doteraz som vždy komentoval z bratislavského štúdia a písali mi známi - tak čo? Ako je v Moskve? Ty si v Nórsku? A ja na to len – nie, som v Mlynskej doline
:-))))) Ale považoval som to za kompliment, asi som bol natoľko autentický, že to pôsobilo, akoby som tam naozaj bol priamo. Teraz si to vychutnám a teším sa. To máte ako s emóciami na koncerte. Je iné, keď ste v dave a zdieľate tú energiu a iné, keď si koncert pustíte doma z devedečka.

ESK- Ako budete v Baku tráviť svoj voľný čas? Beriete si niekoho zo sebou, alebo vám bude stačiť Max a slovenská delegácia?

RB- Výprava je finančne veľmi náročná, takže podmienkou mojej priamej účasti bolo, že som si musel zohnať sponzora a preto beriem len seba a počítač. Okrem toho tam nebude príliš veľa času na oddych, hneď po prílete totiž čakajú generálky, zapojenia techniky, no a samozrejme tri priame prenosy.

ESK- V novinách sa popísalo veľa článkov o nedodržiavaní ľudských práv v Azerbajdžane. Je to nepochybne krásne moderné mesto s bohatou históriou, predsa je to najstaršie hlavné mesto. Myslíte si že je to len neinformovanosť ľudí, alebo veríte bulváru?

RB- Pôvodne som učiteľ slovenčiny a dejepisu, históriu Azerbajdžanu a jeho konfliktov so susedmi i vnútorný politický vývoj dôverne poznám. Myslím, že krajina sa na toto podujatie pripraví veľmi precízne a nepríde k žiadnym rušivým elementom.

ESK- Max Jason Mai je naším 7. slovenským reprezentantom na Eurovízii. Myslíte že číslo 7 nám prinesie úspech?

RB- Dúfam. Osobne verím, že Max bude vo finále. Energia a potenciál v skladbe na postup určite sú. A Max sa aj s tímom na svoj výkon pripravuje veľmi cieľavedome, fyzicky aj psychicky.

ESK- Poďme teraz k piesňam. Pre nás je najdoležitejší určite Max. Vyjadrite svoje pocity z jeho piesne "Don't close your eyes" v šiestich slovách :)

RB- Víchor, ktorý speváka posunie do finále.

ESK- Najvačším favoritom tento rok je podľa mnohých Loreen zo Švédska. Je to tak aj vo Vašom prípade?

RB- Favoritom určite je, Švédi na tom usilovne pracujú. Majú tradíciu, ABBA je príkladom, že úspech na Eurovízii sa dá skĺbiť aj s dlhodobou medzinárodnou kariérou. Ale pripomínam aj niekoľkoročnú snahu Veľkej Británie o víťazstvo. Navyše, v tomto ročníku majú skúseného harcovníka.
ESK- Tento rok máme 42 piesní. No vyhrať može len jedna. Dobre poznáte hlasovanie v Eurovízii, skúste prideliť svoje body typickým hlasovaním :)

RB- Nechcem ovplyvňovať názor divákov svojim osobným, takže body nepridelím, ale prezradím, že zo všetkých tohtoročných účastníkov sa mi osobne najviac páči skladba Veľkej Británie. V skladbe Love Will Set You Free sú neuveriteľné emócie a Engelbert Humperdinck je skúsený a charizmatický spevák. Ak nevyhrá, v prvej trojke bude podľa mňa určite.

ESK- Pán Bomboš, veľmi pekne ďakujeme za Váš čas! V Baku prajeme krásne chvíle v krásnej Crystal aréne.Máte ešte nejaký odkaz pre našich čitateľov?

RB- Užívajte si dobrú hudbu a držte palce nášmu interpretovi. Aj v hokeji nemusíme vždy súhlasiť s výberom hráčov v zostave, ale keď už na tých majstrovstvách sveta hrajú, tak sú to naši chlapci a tlačíme ich čo najvyššie. Počas troch minút Maxovho vystúpenia bude Slovensko v centre pozornosti miliónov divákov na celom svete, tak držme palce, nech tá prezentácia dopadne čo najlepšie. Aj mne by sa finále komentovalo oveľa lepšie, ak by sme tam mali nášho zástupcu :-))))

Máme tu 2 otázky od našich čitateľov.

Od- Natália Grežďová: Čo si myslíte o pesničkách našich susedov, a ktorá sa Vám najviac páči?
RB- Nemám svojho favorita, okrem toho sa skladby na podiu vždy vyvinú vlastným životom, ktorý sa odlišuje od videí, ktoré už niekoľko týždňov behajú po internete. Max bude mať ťažkú konkurenciu, jeho skladba má však potenciál na to, aby sa dostala ďalej.

Od- Filip Frantál: Ktoré piesne sa Vám osobne počas 3 rokov čo komentujete Eurovíziu najviac páčili?
RB- V tej plejáde skladieb sa skutočne objavia aj také, ktoré zasvietia. Na Veľkej Cene Eurovízie mám rád najma to, že sa človek dostane aj ku skladbám, ktoré by inak nemal možnosť spoznať. A zároveň to potvrdzuje, že kvalitná hudba nieje len v mainstreame produkovanom rádiami, ale že aj na národných úrovniach vznikajú perfektné nahrávky. Z tých, ktoré mi z mojich komentovaní utkveli v pamati, svieti Alexander Rybak a Fairytale, skupina Regina a Bistra voda, Is it true od islandskej speváčky Yohanny, zaujímavé bolo estónske zoskupenie Urban Symphony a ich Randajad, no a napríklad predvlani ma zaujali Chanee a N'evergreen a In moment like this. Osobne sa mi najviac páčila Veľká Cena Eurovízie v Moskve, ale možno to bolo aj preto lebo to bola moja prvá a preto bola aj moja najemotívnejšia. Aj keď emócie nie vždy kopírujú realitu, pred dvoma rokmi som dával veľké nádeje švédskej speváčke Anne Bergendahl a jej krásnej balade This is my life. A napokon ani nepostúpila do finále...

Gratulujeme k svadbe s Alexandrou! :) Veľa šťastia!

Jasminka, Roman, Dávidko a Max :)

foto- archiv RB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára